SPX Özellikleri

    • Hedefler: SPX, yedek imajlarınızı önceden belirleyebileceğiniz ağ paylaşımına veya yerel dizine almaktadır.
    • Yeni Görev: SPX aracılığı ile alacağınız yedeklerin hangi türde ve zamanlarda olacağını belirterek görev oluşturduğunuz yerdir.
  • Görüntü Zinciri Tarayıcısı: SPX aracılığı ile almış olduğunuz yedekleri ve bu yedeklerin ayrıntılarını görüntüleyebileceğiniz alandır.
  • Arka Plan Görüntüleri: Bu ekrandan arka planda devam eden ve/veya tamamlanan görevlerinizi görüntüleyebilirsiniz.
  • VirtualBoot: Almış olduğunuz herhangi bir yedeği seçeceğiniz bir Hypervisor uygulamasında açarak çalışabilirliğini kontrol etmenizi sağlar.
  • Görev Zaman Çizelgesi: Ana ekranda göreceğiniz bu ekranda artı (+) ve eksi (-) ye tıklayarak yedeklerinizin alınıp alınmadığını ve hata alındıysa hata kodunu görebilirsiniz.
  • Bildirim Ayarları: Planlanmış olan yedeklerinizin çalışması sonlandığında gönderilecek olan bilgi epostası için ayarlar.

StorageCraft Shadow Project SPX Kurulum ve Yapılandırma

Alt yapınıza uygun olan STC yükleyici dosyasını aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. https://www.storagecraft.com/tr/downloads/trialsupdates

İndirmiş olduğunuz yükleyici dosyasını çalıştırınız.

“Next” diyerek devam ediniz.

Lisans sözleşmesinin kabul ederek devam ediniz.

Varsayılan ayarlarında bırakarak devam ediniz.

“Install” ‘a tıklayarak kurulum işlemlerini başlatınız.

“Finish” ‘e tıklayarak kurulumu tamamlayınız.

Kurulumun tamamlanmasının ardından cihazınızı yeniden başlatmanız istenecektir.

Mutlaka yeniden başlattıktan sonra masaüstünüzde göreceğiniz SPX ikonundan programı çalıştırabilirsiniz.

Gelen ilk ekranda bağlantı noktasını olduğu gibi bırakın. Kullanıcı adı ve parola alanlarına bilgisayarınızda oturum açan yönetici haklarına sahip bir kullanıcı girin. Örn: DOMAIN\KullanıcıAdı

Bilgilerinizi doğru girdiğiniz takdirde sizden Lisans Aktivasyonu isteyecektir. “Activate Lisans Now”’a tıklayınız.

Tarafınıza iletilmiş olan Lisans Anahtarı bilgilerinizi ve diğer bilgilerinizi doldurun.

Uygulamayı kullanmak istediğiniz dili Dosya > Tercihler bölümünden seçebilirsiniz.

Hedef Oluşturma

Yedekleme işlemlerine başlamanız için öncelikle yedeklerinizin nereye alınacağını belirtmelisiniz. Bunun için Yedekleme -> Hedefler tabına tıklayınız.

Hedefler bölümünde “Ekle” diyerek yeni bir hedef yolu ekleyebilirsiniz. Yeni hedefinizin yerel birim veya ağ paylaşımı olarak seçiniz.

“Yedek Depolama yolu:” seçebilmeniz için “Gözat” a tıklayınız. İlgili paylaşım klasörünüzün yolunu yazarak sağ tarafta üzerinde artı (+) işareti bulunan ikona tıklayınız.

Eğer paylaşım klasörünüzün yolu doğru durumdaysa size bu ekrandaki gibi dosyayı en üstten, alt dizine doğru sıraladığı ekranı getirecektir. “Seç” diyerek işlemi tamamlayınız.

Kullanıcı bilgileri ile bağlanacaksanız eğer buradaki yer alan bilgileri doldurarak “Erişimi Doğrula” demelisiniz.

Eğer girilen bilgiler dosyaya erişiminizi sağlayabilir nitelikte ise size “Bilgi” penceresinde “Hedefe başarıyla bağlanıldı” bilgisi verecektir. Bu ekrana “Tamam” diyerek ve Hedef Ekle penceresine “Kaydet” diyerek işleminizi sonlandırınız.

Yeni Görev Oluşturma

Bu aşamada Yedekleme şeklinizi belirlemek için Yedekleme -> Yeni Görev sekmesine tıklayınız.

Yeni görev sekmesine tıkladığınız karşınıza gelen bu ekranda öncelikle “Görev Adı” ‘belirtmelisiniz. Hedef bölümünde tek “hedef” belirlediyseniz varsayılan olarak seçili gelecektir.

“Yedeklenecek Birimler” alanında yedekleme tercihinizi belirtmelisiniz.

Sıkıştırma ve şifreleme alanlarını var sayılan olarak bırakmanız önerilir. Yedekleme dosyalarınıza vereceğiniz şifreyi unutmayınız, geri dönüşümü mümkün değildir.

Temel yapılandırmanızın ardından. “Zamanlama” sekmesinden yedekleme biçiminizi belirlemelisiniz.

Öncelikle Zamanlama Türü kısmında seçiminizi yapmalısınız. Önerilen “Karma” yapılandırmadır.

Karma seçeneğinde kurulu yapacağınız işletmenin çalışma şekline göre Full (Tam) ve İncremental (Artımlı) günlerini ve yedek alma sıklığını seçmelisiniz.

Mavi olan günler seçilmiş günlerdir. Bu yapılandırma örneğinde cumartesi günleri saat: 18:00’de Tam yedekleme, Haftanın geri kalan tüm günlerinde 1 saatte bir Artımlı yedekleme ayarları uygulanmıştır.

“Yineleme Sıklığı” 15 dakika ile 12 saat arası ayarlanabilir.

“Gelişmiş” sekmesinde yedekleme planınızı daha ayrıntılı hale getirebilirsiniz. Burada önerilen ayarlamalar tik işareti ile işaretlenmiş alanlardır.

İlk yapılandırmada bunları işaretli olarak çalıştırmanız tavsiye edilir.

Yedekleme Planı çalıştırıldığını takip edebileceğiniz bir de Görev Zaman Çizelgesi sunulmuştur.

Bununla birlikte yedeklediğiniz dosyaları “Görüntü Zinciri Tarayıcı” bölümünden görüntüleyebilirsiniz.

Görüntü Zinciri Tarayıcısı

Görüntü Zinciri Tarayıcısı için, Araçlar –> Görüntü Zinciri Tarayıcısını seçiniz.

Arından karşınıza gelecek ekranda yedeklerin saklandığı Hedef’i seçiniz ve listelenecek olan yedeğe tıklayarak Görüntü Özeti alanından dosya boyutu, alındığı tarih & saat bilgisini ve yedeğin alındığı yeri görüntüleyebilirsiniz.

Eposta Bildirimi Oluşturma

Eposta ile bildirim almak için:

Dosya -> Bildirim ayarları

Bildirim ayarları yapılandırmanızda kendi eposta bilgilerinizi ve SMTP ayarlarınız girmelisiniz.

Örn, Gmail için: https://support.google.com/a/answer/176600?hl=tr

Arka Plan Görevleri

Araçlar -> Arka Plan Görevlerinden tamamlanan ve devam eden işlerinizi görüntüleyebilirsiniz.

Virtual Boot Nedir?

Virtual Boot : Hali hazırda alınmış olan Tam ve Artımlı yedeklerinizin çalışır durumda olup olmadığını kontol etmenizi sağlayan en kolay yoldur.

Kırmızı ile işaretlenmiş olan logo “VirtualBoot” logosunu çalıştırmak için tıklayınız.

VirtualBoot Kullanımı

VirtualBoot’u çalıştırmanız için bir sanallaştırma platformuna ihtiyacınız vardır. VirtualBox, Hyper-V veya Vmware olabilir. Önerilen: Virtualbox’tır ve örneklendirme bu uygulama üzerinden yapılacaktır. VirtualBox’ın uygun sürümünün kurulu olması yeterlidir. (ShadowProtect tarafından önerilen sürümün kurulu olmasına dikkat edin)

Bu ekranda “İmaj Dosyası Ekle” sekmesine tıklayarak öncelikle almış olduğunuz yedeklerden hangisini çalıştıracağınızı seçmelisiniz. Ve sağ bölmede görünen C_VOL (bu örnekte yalnızca C disk yedeği alındığı için isimlendirme böyledir.) ile başlayan yedeklerimden bir tanesini seçiyoruz.

Seçimi yaptıktan sonra karşımıza gelecek olan ekran bu şekildedir. “İleri” diyoruz.

Burada yedeğimizi hangi sanallaştırma alt yapısı ile açacağımızı seçiyoruz. Oracle VirtualBox ile devam ediyoruz.

Sanal makinanız için bir isim vermelisiniz. İşletim Sisteminizin çalışması için gerekli olan İşlemci ve bellek ayarlamalarınızı yapılandırınız. Yedeğinizi test amaçlı çalıştırıyorsanız ağ adaptörünü kapalı tutunuz.

Bu ayarlamalardan sonra “Oluştur” diyoruz.

Sanal makina yapılandırmanız gerçekleştirilirken bekleyiniz. İşlem tamamlandığında yedeklemiş olduğunuz makine VirtualBox ile çalıştırılacaktır.

Açılışın tamamlanmasının ardından oturum açarak almış olduğunuz yedeğin kontrollerini yapabilirsiniz.